top of page
  • Foto van schrijverJess

Waarom een LinkedIn bedrijfspagina?

LinkedIn is het grootste zakelijke online netwerk en dus een geweldig platform om je bedrijf op te presenteren. Je kunt hier informatie geven over je producten / diensten, je expertise tonen, het team van je bedrijf in de schijnwerpers zetten, mensen aantrekken voor je team, links naar informatie op je website plaatsen en ga zo maar door. Je LinkedIn bedrijfspagina is dus een mooie tool voor meer verbinding met je professionele netwerk.

"Volgers komen niet vanzelf aanwaaien"

Inmiddels heb ik menig bedrijfspagina opgezet en schrijf ik artikelen voor bedrijven.

De volgers komen hiermee uiteraard niet vanzelf aanwaaien. Het is dan ook wel de bedoeling dat je zelf, als expert van je bedrijf, aandacht geeft aan je aanwezigheid op LinkedIn en hiermee interactie creëert.

In mijn vorige blog heb ik beloofd je wat handvatten te geven om je zakelijke LinkedIn pagina zo goed mogelijk te benutten. Om het lekker overzichtelijk te houden heb ik hieronder wat tips voor je op een rijtje gezet:

Tip - Jess!


  • Het mooiste zou zijn dat alle medewerkers binnen je bedrijf een LI profiel hebben. Uiteraard is dit een vrijwillige actie van mensen en kun je ze daar dus niet toe verplichten. Het kan natuurlijk géén kwaad om, bij collega’s welke nog geen account hebben, LI eens onder de aandacht te brengen en het voordeel ervan uit te leggen.

  • Voor medewerkers welke wél een LI account hebben, zorg dat zij de juiste koppeling hebben met je bedrijfspagina! Ik zie vaak genoeg koppelingen naar lege pagina’s. LI maakt deze pagina’s automatisch aan bij de opmaak van het persoonlijke profiel.

  • Wanneer ik een artikel op LI voor je plaats, stel ik je medewerkers hiervan op de hoogte. Hiermee leg ik aandacht op het artikel en kunnen collega’s makkelijker reageren en delen. Dit is een mooie manier om meer aandacht te krijgen op je bericht.

  • Artikelen / bijdragen met een persoonlijk karakter hebben meer bereik. Heeft een artikel betrekking op iemand uit je netwerk, tag (benoemen) dan deze persoon waardoor het bericht ook binnen hun netwerk zichtbaar kan worden gemaakt en je bereik vergroot.

  • Maak op je persoonlijke profiel connecties met relaties. Is iemand klant, heb je iemand gesproken, heb je iemand geholpen, partners waarmee je werkt, je vrienden.......nodig ze uit!

  • Vervolgens kun je deze connecties uitnodigen voor je bedrijfspagina en het bereik hiervan aanzienlijk vergroten.

  • Besteed aandacht aan LI! Ik begrijp dat je het al druk genoeg kunt hebben met je werk. Probeer er toch een gewoonte van te maken om bijvoorbeeld iedere morgen of avond even een kwartiertje door je LI te gaan en verbinding te maken. Je netwerken zal je belonen.

  • Reageer op content van connecties die je interessant vindt en geef je connecties hiermee aandacht. Wanneer je iets geeft, krijg je ook iets terug.


Aan de slag!


Genoeg om mee aan de slag te gaan denk ik zo!

Vind je het interessant om je LinkedIn pagina verder uit te bouwen, deel dit bericht dan gerust met je collega’s en je netwerk. Heb je vragen?

Neem dan gewoon contact met mij op en ik help je graag verder!





89 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page