top of page
  • Foto van schrijverJess

Wat is een Virtual Assistant?

Had je mij een aantal jaren geleden verteld dat ik nu een Virtual Assistant zou zijn dan had ik waarschijnlijk net als veel anderen gedacht “een wat?” Tegenwoordig zijn er tal van functies waar je misschien nog niet eerder van hebt gehoord en voor sommigen is mijn functie daar één van.

Deze keer daarom een blog waarin ik je graag wat meer vertel over mijn werk als Virtual Assistant (VA).


Is een Virtual Assistant hetzelfde als een secretaresse?


Al snel wordt gedacht dat een Virtual Assistant een secretaresse is die op afstand voor je werkt. Soms is dat waar, maar in de regel doe ik veel meer dan dat. Als ondernemer werk ik samen met andere ondernemers aan verschillende zaken, zoals customer relations, correspondentie, het schrijven van nieuwsbrieven en blogs, content voor op de sociale kanalen, het onderhouden van websites, administratie enzovoort. Werkzaamheden welke door de drukte van de dag vaak ondergeschoven raken.


Variatie maakt mijn werk zo leuk!


Ik werk voor verschillende opdrachtgevers in verschillende branches. Met de één werk ik wekelijks samen en de ander schakelt mij in op projectbasis. Mijn werk is dus heel gevarieerd en dat maakt het voor mij zo leuk! Met zelf ruim 20 jaar ervaring als ondernemer ben ik gewend om snel te schakelen en weet ik waar mijn mede ondernemers tegenaan kunnen lopen. Omdat ik geen werknemer ben vinden opdrachtgevers in mij een partner en iemand om op mee te sparren.


Dus.... kun jij wel wat assistentie gebruiken bij je werkzaamheden, wil je geen tijdrovende sollicitatie procedures en wil je snel schakelen? Neem dan contact met mij op en dan bekijken wij samen wat ik voor jou kan betekenen!



128 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page